termín splnenia
termín splnenia
Železničný zvršok trate Hronský Beňadik – Nová Baňa je zo sedemdesiatych rokov minulého storočia. Trať sa postupne elektrifikovala, po trati začalo prechádzať viac vlakov a tak sa zvýšilo aj celkové zaťaženie. Niektoré parametre koľají nevyhovujú bezpečnej železničnej prevádzke a spôsobujú viacero obmedzení traťovej rýchlosti, čoho dôsledkom je meškanie vlakov osobnej dopravy.
Komplexnou rekonštrukciou železničného zvršku a rekonštrukciou železničného spodku na 11,2 km úseku jednokoľajnej trate dôjde k zvýšeniu bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, odstráneniu prechodných obmedzení traťovej rýchlosti, zníženiu nákladov na údržbu železničného spodku, zvršku a zvýšeniu bezpečnosti cestujúcej verejnosti. Po rekonštrukcii dôjde k zvýšeniu traťovej rýchlosti a skráteniu jazdných časov v danom úseku o cca 1 minútu. Z plánu obnovy je na projekt vyčlenených 38,6 milióna eur, čo pokryje vysúťaženú cenu stavebných prác a predpokladané náklady na stavebný dozor.
Vykonávateľom investície je Ministerstvo dopravy SR.
Investícia je súčasťou komponentu plánu obnovy s názvom Udržateľná doprava
Predpokladaný termín splnenia vychádza z harmonogramu platnému k januáru 2024
Aktualizácia stavu semafora investičných projektov: 20.8.2024